Koulutukset ja tilaisuudet

Specia järjestää koulutuksia ja jäsentilaisuuksia ympäri Suomen. Tule kouluttautumaan ja verkostoitumaan! Monet koulutuksistamme myös kuvataan tai järjestetään webinaareina. Löydät tallenteet täältä.

Tutustu koulutuksiin ja tilaisuuksiin!

 

Lisäksi jäsenenä pääset osallistumaan kattojärjestömme Akavan Erityisalojen koulutuksiin ja tilaisuuksiin. Specian jäsenten käytettävissä on myös TJS Opintokeskuksen laaja koulutustarjonta.

Koulutustuki

Specia tukee jäsentensä omaehtoista opiskelua. Maksamme tukea kurssimaksullisiin opintoihin vuosittain enintään 150 euroa/jäsen. Samaan opintokokonaisuuteen voi hakea tukea kahdesti, jos opinnot jatkuvat kalenterivuodesta seuraavaan. Matka-, majoitus- ja materiaalikulut eivät kuulu tuen piiriin. Hakemuksen liitteenä tulee olla lasku sekä kopio maksetuista kustannuksista. Hallitus myöntää tuen ja päätöksestä ilmoitetaan hakijalle kirjeitse. Voit hakea koulutustukea useaan kurssiin samanaikaisesti, myönnetyn tuen suuruus ei kuitenkaan ylitä 150 euroa/vuosi.

Koulutustukea maksetaan niin kauan kun sille budjetoidut määrärahat riittävät.

Hae koulutustukea!

 

Mentorointiohjelma

Specia tarjoaa jäsenilleen yhdessä Kumouksen kanssa uudenlaisen ryhmämentorointiohjelman, jossa pääset sparraamaan ajatteluasi, kehittämään osaamistasi sekä saat eväitä oman urahaasteesi ratkomiseen. Mentorointi tapahtuu teemoitelluissa pienryhmissä, mutta niin, että ohjelman aikana jokainen edistää omaa ura-askeltaan on se sitten uusi esihenkilötyö tai halu kehittyä paremmaksi hallinnon osaajaksi. Jokainen osallistuja pääsee siis kehittämään omaa tilannettaan, yhteisöllisesti. Haku vuoden mittaiseen mentorointiohjelmaan on aina keväisin.

Haku vuoden 2019 mentorointiohjelmaan on nyt auki!

Viime vuonna pilotoitu ohjelma sai valtavasti kiitosta ja nyt Specia järjestää jälleen yhdessä Kumouksen kanssa inspiroivan ryhmämentorointiohjelman, jossa pääset sparraamaan ajatteluasi, kehittämään osaamistasi sekä saat eväitä oman urahaasteesi ratkomiseen. Mentorointi tapahtuu teemoitelluissa pienryhmissä, mutta niin, että ohjelman aikana jokainen edistää omaa ura-askeltaan on se sitten vaikkapa uusi esihenkilötyö tai halu kehittyä paremmaksi hallinnon osaajaksi. Jokainen osallistuja pääsee siis kehittämään omaa tilannettaan, yhteisöllisesti!

Mentorointiohjelma järjestetään nyt toista kertaa ja jatkamme teemoilla hanke- ja projektiammattilaiset, HR-ammattilaiset, esihenkilöt, hallintoammattilaiset, sekä järjestöammattilaiset. Uutena ryhmänä mukaan tulee lisäksi “Seikkailijat” niille, joiden CV:stä löytyy monta punaista lankaa ja jotka haluavat päästä hyödyntämään monipuolista osaamistaan urallaan. Seikkailijat eivät siis välttämättä identifioidu pelkästään yhteen tiettyyn teemaan.

Jokainen ryhmä koostuu mentorin lisäksi kuudesta aktorista eli mentoroitavasta. Tapaamiset järjestetään Helsingissä yhteisellä aloituksella säännöllisesti seuraavina ilta-ajankohtina ensi syksystä lähtien (25.9.2019, 6.11.2019, 11.12.2019, 29.1.2020, 11.3.2020, 22.4.2020 ja 13.5.2020). Ryhmään on mahdollista osallistua myös Skypen välityksellä, mutta toivottavaa on, että ensimmäisessä aloitustapaamisessa kaikki olisivat läsnä omassa tilassamme, SpeciaHubissa. Ulkopaikkakunnilta tuleville osallistujille korvataan matkakulut ensimmäiseen tapaamiseen.

Kiinnostuitko? Hae mukaan mentoriksi tai aktoriksi! Mitään tarkkoja kriteereitä emme halua asettaa, mutta toivomme, että mentorilla olisi takanaan jo pidempään työuraa kyseisen teeman parista ja aktori olisi sellaissa vaiheessa urallaan, että kaipaa apua ja sparrausta mentorointiryhmän teemaan liittyen. Lähetä hakemus ohjelmaan 24.5. mennessä.

Jos sinulla ilmenee kysyttävää, ota yhteys palvelupäällikköömme Hanna-Mari Koskeen (hanna-mari.koski@specia.fi).

Hae tästä!

Miten kehittää omaa osaamista?

  • Oman alan seminaarit ja konferenssit
  • Tutkintotavoitteinen tai ei-tutkintoon johtava lyhyt- tai pitkäkestoinen koulutus
  • Organisaatiokohtaisesti toteutettavat koulutus- ja kehittämisohjelmat
  • Henkilökohtainen tai ryhmässä tapahtuva coachaus, sparraus ja mentorointi
  • Osallistuminen oman työpaikan tutkimus- ja kehityshankkeisiin ja projekteihin
  • Ammattikirjallisuuden ja -lehtien seuraaminen
  • Podcastit, webinaarit, Moocit ja verkkokurssit